"Nybakatbröddoft"

Först vill jag bara visa vad vi har gjort i vår fina lägenhet=)
För en vecka sedan åkte vi ut till torslanda och köpte ett vitrinskåp som vi nu har i köket. Tack vare skåpet har vi äntligen PLATS!!! =) Förut kunde vi knappt öppna ett skåp utan att något ramlade ut även om vi försökt haft någon form av ordning i skåpen. Men nu är det så fint så fint... och sån bra ordning=)

Så här fint blev det...


I söndags jobbade thomas ute vid kållered. Och då passade jag på att åka ut dit när han hade sin lunch och så åt vi på IKEA!
Sedan gick jag runt på IKEA tills thomas slutade... blev visst tre timmar, men jag lider inte, för jag älskar, verkligen älskar att gå runt på IKEA och bara titta på allt=) tror också att thomas tyckte det va skönt att han slapp ta en ledig dag till att gå där så länge=P
För att försäkra oss om att jag inte köpt något onödigt mötte thomas upp mig vid kassorna och så gick vi igenom allt fint jag hittat... Blev en hel del vi lämnade kvar, men när jag är i farten åker rätt mycket onödigt ner i kassen. Sånt som kan va fint att ha, men som man kan vänta med=)

Det jag letade mest efter var saker att ha på våra tomma väggar. Det är det som saknas för att få den där riktiga mysiga hemmakänslan=) Och jag hittade en hel del!!!

Bland annat till köket: en tavellist, två små värmeljushållare, en tavelram och bild x 3, så man kan byta;)


Hittade också till sovrummet: en vägghylla, en glasvas, dekorationsstenar och bambuskott...


Så här fint är det i sin helhet!!


Det känns mycket mer ombonat nu när vi fått upp lite på väggarna. Försökte hitta något att ha ovanför soffan, men hittade inget jag fastnade för så får vänta med det. Vi har några tavlor som ligger som vi ska försöka få upp på några väggar... Snart så känns som att allt är på plats=)

Hittade även lite annat på IKEA, bland annat en liten hängväxt med kruka, värmeljus, en fin blank plåtkruka, en stor golvväxt, lite förvaringslådor till skrivbordet, lite bra att ha i köket som potatisskalare och diskborste med sugpropp=P mm... mm... mm... hade en bra shoppingdag med andra ord=)



Och nu till rubriken!!!
Köpte en tidning i förra veckan som jag blev helt förälskad i "LagaLätt"! Fanns huur mycket goda recept som helst. Och det stora pluset är att det inte är så många ingredienser, inte tar så lång tid och att det är lättlagat!!

Vi köpte för ett tag sedan brödformar så jag såg min chans att baka det goda brödet som fanns med i tidningen.
Yoghurtbröd!!! Så här gott ser det ut (min bild och inte bilden från tidningen *stolt*) och jag lovar doften är ljuvlig och smaken heelt gudomlig=)




Nu måste jag krypa ner i sängen för ska upp tidigt till skolan imorgon!!


SovgottKramar från lilla mig!!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Ååååh, eran lägenhet är SÅÅÅÅ fin!!! :)

2009-02-11 @ 20:14:02
URL: http://nattaliiin.blogg.se/
Postat av: Hanna

åh va fint de lev på väggarna maddis! tjusigt värre!

Puss

2009-02-11 @ 23:14:37
Postat av: mamma Berit

Åh,det ser såå mysigt ut,och brödet doftar gott nästan ända hit!!!

2009-02-12 @ 00:49:41
Postat av: Anonym

Hej!

Va fint ni har fått det, en ny klocka till köket bara så är det komplett:) vitrinskåp är så fint, va fick ni ge för det?



Vi behöver också tavlor hem till oss, ja kolalr på blocket men d är så dyrt där.. känn strist o lägga massa pengar på nåt som bara ska hänga på väggen:)



kram

2009-02-12 @ 16:58:37
Postat av: Anonym

Snälla, skriv ut receptet på yoghurt- brödet för det ser verkligen sååå gott ut! :D

Tack!

2009-02-12 @ 19:09:19
Postat av: Madde

Vitrinskåpet kostade 750, köpte det genom blocket! Ett riktigt kap=) Ja vet, klockan vi har nu passar verkligen inte in... har en hemma som jag själv snickrat ihop som vi tror kommer passa perfekt=)

> Brödreceptet kommer!!

2009-02-13 @ 09:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0