Pinsam dag för mrs. Simonsson

(Orkade inte skriva igår så berättar gårdagen idag;)

Dagen gick ut på att jag skulle fixa fotografi till mitt nya körkort (som jag egentligen skulle fixat för lääänge sen, men har inte orkat)

Jag hade lektion mellan 13-15.
Eftersom jag började sent så kände jag att detta var Dagen!! Som vi alla vet så tar det ju ett tag för fru Simonsson att fixa iordning sig framför allt om hon ska få till den där perfekta luggen (som sällan blir perfekt)
Luggen var på plats, sminket satt fastkletat där det skulle och kläderna som var uttänkta passade bra... sällan som allt klatchar såhär bra!!

Jag begav mig till centralstationen för visste ingen annanstans där jag kunde ta kort.
När jag väl kom fram till fotoautomaterna så blev jag tveksam på om jag skulle lyckas genomföra uppdraget.
Fotoautomaterna står mitt i centralstationen, där det går som mest folk, och skynket som hänger för var megakort så man lätt ser magen och ner. Det hade inte varit lika pinsamt om man har med sig någon som stöd men att göra detta helt själv kände jag att jag inte pallade. hade inte så mkt tid heller så vad gör jag? Jo, ringer min räddare i nöden, Thomas!
Men svarar han? nej, han var på föreläsning, men jag lyckades få smskontakt med honom. Han kände bara till en automat på backaplan och dit hade jag inte tid att åka.
Precis när jag tänkt gå därifrån kommer det fram två utlänska herrar. Dom kunde knappt prata engelska, så jag fattade inte så mkt av vad dom sa, men lyckades förstå att dom ville ha hjälp med att ta kort. När jag precis hade hjälpt den ena killen så tänkte jag dra därifrån men då kommer det fram en annan kille som pratade inte allt för bra svenska.. och så frågar han och jag kunde hjälpa honom också att ta kort, men då ville jag inte vara med längre, så jag bad en av dom andra killarna att hjälpa honom... när jag gick därifrån verkade det som att dom alla tre kände varandra så fick en liten obehagskänsla, men jag försvann därifrån snabbt.

Jag gick över till nordstan för tänkte att där borde det ju finnas automater.
Vilsen som jag oftast är så gick jag till turistinformationen för att be om hjälp. Jag frågade om kortautomat och dom hänvisade mig till en trappa upp, jag åker upp på övervåningen och kikar runt men hittar ingen. Men jag får syn på en kortautomat, alltså en uttagsautomat och det var ju fel så jag gick tillbaka till informationen för trodde dom inte förstod vad jag menade:
jag -ursäkta
hon -ja
jag -jag menade inte en uttagsautomat utan en automat där man kan ta kort i
hon -ja det förstod jag, den finns på övervåningen, till höger om hissarna
jag -oki, men då tar jag hissen!! säger jag som att jag har koll på allt...

När jag kommer ut från informationen så har jag ingen aning om var hissarna är så jag smyger fram till rulltrappan och tar den istället, det pinsamma var bara att rulltrappan är precis vid informationen så dom såg att jag klart och tydligt tog rulltrappan istället för hissen, men jag sjönk ihop lite i rulltrappan utifall att dom inte hade sett mig...

Jag hittar automaten och sätter mig tillrätta. Folk undrade nog vad jag höll på med för när jag skulle snurra stolen tillrätta så skakade och dånade hela automaten, men skynket var för så dom såg inte att det var jag. 
När korten skulle tas så stod det bara att nu tas korten. Ingen lampa som blinkade eller någon nedräkning utan helt plötsligt blixtrar det till. Okej, första kortet taget som jag verkligen inte var med på. När kortet kommer upp på displayen ser jag inte heller hela mitt ansikte pga att ett popupfönster var ivägen så jag fick ta vidare=/ när korten var klara hann jag inte välja vilka jag ville ha (spelade ju egentligen ingen roll för jag hade ju ingen aning om hur korten såg ut)
Efter 2,5 minuter kommer korten ut. Fyra helt förskräckliga kort, plus att alla såg likadana ut.
Jag var riktigt irriterad, det kostade ju 70 kronor!! 70 spänn för fyra hemska kort jag aldrig kommer få användning för.

Mitt i min ilska får jag syn på gina tricot!! Elisbeth har sagt att det fanns billiga reaplagg där så klart jag gick in. Och där hängde dom, som att dom var framtagna just till mig. Ett par helsnygga jeans!! Storleken var lite fel, men jag testade iaf, och dom satt helt perfekt. Dom hade kostat 499:-och jag köpte dom för 99!! snacka om kap=)

En snabbis in på jc också för behövde ett nytt brottarlinne men kommer istället ut med en jättefin grå sjal med röda rosor på=)

Plötsligt var mitt humör inte lika illa som innan.

Efter skolan följde Andrea med mig till centralstationen där jag tog om korten och dom nya blev betydligt bättre än dom jag tog på nordstan.

På kvällen var jag på sportlife med Ena och körde ett bodyjam-pass. Det var riktigt kul! Fick skaka loss riktigt ordentligt=)

Min dag som började som en katastrof slutade ändå förvånadsvärt bra=)



Puss o Krams från lilla mig

Kommentarer
Postat av: hanna

framför mig ser ja min kära svägerska förvirrad och lurad på pengar av fotoautomaten på nordstan, jag hade viljat vara där!

va kul att du hittade snygga kläder :)!

2008-11-18 @ 18:19:42
Postat av: Maria

Ja- bettsy har tipsat på GT på kungsgatan :) Tänkte ja skulle dra ner dit idag.

2008-11-20 @ 11:46:46
URL: http://mclachlan.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

OO ja vet! ja fyndar jämt! En annan bra affär som ofta haar rea ställ är den i kompassen.. mm i love.. ja borde få pengar s¨å mycket reklam som ja gör för odm..

2008-11-24 @ 11:31:18
URL: http://elisabethsimonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0