*Julkänslor*

Min jul har börjat lite tidigare i år=)
För två veckor sedan spelade jag upp en sååå otroligt fin jullåt för Thomas "Christmas shoes" heter den. Thomas hade aldrig hört den förut så var tvungen att berätta vad den handlade om och helt plötsligt börjar jag gråta innan jag ens hade berättat klart, den är så sorlig ='( jag kan inte skriva vad den handlar om för då börjar jag gråta, är bäst att ni letar reda på den och lyssnar på den. I alla fall så var jag ju självklart tvungen att spela upp låter för Thomas (vilket jag mer än gärna ville=) Och där stod jag och stortjöt och thomas hade tårar i ögonen.
Om till och med Thomas blir tårögd borde ni lyssna på den... Ni får kommentera vad ni tyckte om den, och om ni grät=)

I förra veckan var jag och Thomas till hemtex för att lämna tillbaka gardiner som vi inte tyckte passa i lägenheten. Vi kollade runt lite och hittade en så söt julgardin att ha i köket. En beige kappa med röd kant upptill och nertill och det bästa av allt; det är broderat tre små söta tomtepar med hjärtan omkring nertill. Den är så söt. Den får ni se 1:a advent då julpyntet ska fram=)
Några dagar senare köpte jag även en ljuslykta på hemtex, för födelsedagspengar jag fått av min gammelfaster och farbror. Den är placerad i hallen och får lysa på kvällarna, även den ger lite Julkänsla just för att den är så mysig=)

Och så den fjärde "vibörjarmedjulenlitetidigaresaken"... Vi tog en härlig promenad nu på eftermiddagen och tog svängen förbi mataffären, och vet ni vad dom hade... PEPPARKAKSDEG!! =)
Självklart var vi tvungna att köpa denna utsökta blandning av socker och kryddor. Och den smakade precis som den alltid smakar; Jul!

              
    
Några bilder från pepparkaksbak julen 2007 bjuder jag på;)

Så ikväll blir det mys framför tv:n med te, mackor och pepparkaksdeg (men bara lite, för annars får man ont i magen) ljuslyktan lyser upp hallen och kanske en julskiva går på bara för att få en liten glimt av julen 2008.

God JulKramar från lilla mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0