Helgbesök

I helgen har mamma, pappa, min lillebror Niklas och hans flickvän Carola varit på besök=)
Först gjorde dom ett stopp i Jönköping hos min storebror och hans flickvän - som vi saknade hela denna helgen.
Dom kom på lördagen direkt till Bifrost där det skulle vara musikgudstjänst. Thomas åker med i bilen och jag lyckades få lite egentid med mamma, eftersom vi inte fick plats i bilen fick vi ta buss och spårvagn hem istället.
Väl hemma var alla hungriga så vi lagade sprödbakad fisk, potatis och den berömda såsen thomas har skrivit om, och maten var väldigt omtyckt=) (speciellt såsen;) Blev lite pepparkakor efter maten, Niklas fick till några humörsgubbar=)

      
I'm mr Happyface=) ...                     and I'm just Bad>/

Thomas och jag har ju inte allt för många sovplatser så familjen hade tagit med sig två luftmadrasser, men plopparna som hör till var tydligen borta upptäcktes lite väl sent.. så det bar iväg till biltema för inköp av två luftmadrasser som vi sedan fick behålla, tack mamma och pappa=)
Lite senare på kvällen spelade vi "vem får sista ordet", åt frukt, godis, naturgodis och chips. Vi såg även filmen "Outbreak" som var riktigt bra! handlade om ett obotligt virus...
Sedan kallade sängen=)

På söndagsmorgonen blev det ingen vila. Upp och göra frukost åt familjen till 9.00. Kokt ägg, rostat bröd, juice, yoghurt och allt som hör därtill.
Sedan tog vi en härlig höstpromenad i strålande solsken upp till Ramberget för att visa den fina utsikten!

         
Höstfint                               In action                               En av många utsiktsbilder över Göteborg

         
Niklas & Carola                 Thomas & jag                         mamma & pappa

Efter promenaden åkte vi spårvagn in till stan och shoppade.
Medans thomas, nicke o carro letade efter secoundhandaffärer åkte jag mamma o pappa hem för att förbereda maten.
Idag blev det pasta med kycklingsås (Thomas och mitt egna recept) och även denna dagen blev maten mer än godkänd=)

Lite senare på kvällen bakar mamma och jag en jättegod äppelpaj med vaniljsås

         

Vi spelar Musikalias (som jag och thomas vinner=) och äter naturgodis och frukt resten av kvällen.

På måndagen åker familjen tillbaka hem igen *snyft*

Älskar er så otroligt mycket min underbara helt fantastiska familj!!


Kommentarer
Postat av: Maria

Låter som en jättemysig helg Madde!!

2008-11-04 @ 21:55:50
URL: http://mclachlan.blogg.se/
Postat av: Niklas o Carro

Och vi älskar er!

2008-11-04 @ 23:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0