Fotbollspremiär

Första Riktiga fotbollsmatchen för mig någonsin var igårkväll då ifk mötte djurgården på nya Ullevi (sista matchen innan allt flyttas till gamla Ullevi)
Måste tillägga att biljetterna är betalda med Thomas blod! (han fick dom när han var och lämnade blod)
Svarta långkalsonger med små hjärtan på kom väl till pass så också en stor yvig halsduk med matchande mössa, mina skidvantar och min vinterjacka. Thomas hade en liknande mundering men istället för hjärtliga långkalsonger blev det mina leggins=)

Väl framme vid Ullevi ökade spänningen i min späda lilla kropp... Kylan gjorde sig påmind så fort vi satte oss ner på bänken. Jag försökte ta en tidning till hjälp men utan resultat. Det slutade med att jag satt i Thomas värmande knä=)

    

Efter en evig väntan började äntligen matchen.

         

Det var väl spännande, följde en boll med blicken i 45 minuter. Visst ska väl erkänna att jag var lite frånvarande i mellanåt, ett av målen missade jag för i samma ögonblick fick jag syn på en flock poliser som trängdes i ena hörnet av arenan. När jag ivrigt kollade på planen för att få se reprisen kom jag på mig själv och vände blicken till storbildstv:n.
Efter första halvlek stod det 2-1 till ifk. Är glad att det gjordes hela 3 mål första halvlek, annars hade jag garanterat varit uttråkad.
Det inhandlades 2 kokta korvar till oss båda, en 100g chipspåse till Thomas och en 100g chokladkaka till mig 20kr styck så det gick på hela 80 spänn... lite väl mycket men var ju trots allt fotboll=)
 
Efter en kvart började matchen igen. 45 minuter kvar tills den var slut...
Ett mål gjordes under andra halvlek och då av ifk.
Så slutresultatet blev 3-1 till ifk, Grattis!



Direkt efter matchen var det avtackning av Niclas Alexandersson som spelade sin sista match på hemmaplan.

    

Han kände jag ju igen från svenska landslaget... den enda som jag kunde namnet på och så ska han sluta, illa.
Men jag var ju inte där för att lära mig namn utan för att se en fotbollsmatch och det gjorde jag ju också=)

Puss och Kram från en riktig fotbollsbrud;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0