Dagens

Idag har jag (nästan) varit ledig...
mellan 14.00-16.00 hade vi ett (segt) seminarium på block A i anatomi och fysiologi (vi har tre block att gå igenom tills tentan den 8/1) detta blocket handlar om nervceller, motorik, reflexer mm... mm...
Men en liten summering av seminariet: Riktigt segt! visst, fick någorlunda svar på frågorna vi skulle ha besvarat innan vi kom dit men är svårt att veta om svaren under diskussionen vi fick verkligen stämde då läraren sa "rätta mig om jag har fel" det är väl inte vi som ska rätta läraren utan läraren som ska rätta oss om vi inte har rätt svar på frågorna. Men, men, fick väl ut lite utav det iaf så ska inte klaga allt för mycket.
Förmiddagen gick iaf åt till att besvara de frågor jag inte hann med under gårdagen.

Efter seminariet åkte Thomas och jag in till centrum. Vi åt jättegod soppa i saluhallen, jag tog linssoppa och Thomas gulaschsoppa.
Efter det gick vi och köpte 1kg pumpa. Har inte hittat det någonstans och så fanns det i saluhallen. Så pumpasoppa ska lagas nu i dagarna=)
När vi var klara i saluhallen var vi redo att inta ett antal optiker. I söndags råkade nämligen Thomas glasögon gå sönder så han är i behov av nya.
Efter att varit inne på några affärer som inte hade så mycket snyggt gick vi till nordstan. I en av affärerna där bad vi om hjälp. Självklart tar hon fram dom dyraste alternativen. Men som tur var fastnade vi båda för ett par glasögon som var på rea. Så istället för bågar för >2000 kronor som hon hade föreslagit kostade dom vi hittade 300:- och dom var betydligt snyggare!! Svarta, enkla, Snygga=)

När vi kom hem bytte thomas snabbt om till träningskläder och åkte tillbaka till optikern för synundersökning så dom vet vilka glas som ska vara i. Sedan åkte Thomas vidare för att spela fotboll med några kompisar. Själv blev jag kvar hemma då jag inte kan spela fotboll för min hälsena='(
Jag har iaf pratat med mormor som ringde från deras nya mobiltelefon=) och med mina underbara kompisar som jag inte har pratat med på länge och så har jag faktiskt Pluggar=)
Läste 33 sidor i Kemiboken, bara sådär=) Känner att jag verkligen måste anstränga mig nu om jag ska klara nästa kemitenta och samtidigt inte komma efter i fysiologin.

Thomas kom precis hem. Helt dyblöt för det har regnat massor ute och klart dom var tvugna att spela klart=)
Så när han hoppade in i duschen fick jag sätta mig och plocka isär och föna hans mobil för den var genomblöt. Enda in där minneskortet sitter var det blött så får se hur det går...

Nu ska jag gå och göra lite thé och mackor till min trötta fotbollskille!!


En helmysig bild på mina underbara morföräldrar får avsluta dagens skrivande!!


Puss o Krams/m.


Kommentarer
Postat av: Thomas S

Du är så snäll mot mig madde! Tur att jag har dig!

Puss

2008-11-12 @ 07:52:21
Postat av: svärmor

Dina morföräldrar är så rara och trevliga!!!

2008-11-13 @ 14:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0