70talstyger och sjukhusresor

I tisdag efter jobbet åkte jag till farmor i Norrköping. Egentligen åkte jag dit för att repa till konserten på söndag men blev visst inställt. men då fick jag desto mer tid hos farmor=) Vi hade jättekul!! Kollade igenom alla hennes saker hon skulle ha till loppisen och hittade massor av saker till mig! Bland annat 70talstyger och mönster, en traditionell väckarklocka med en ringsignal som man veerkligen inte kan sova förbi och som måste dras upp varje morgon -super charmig=) och en hel del andra braoha prylar!!
På onsdagen var jag för en gång skull ledig från jobbet så vi hann med att titta in på erikshjälpen där farmor hjälper till ibland. Vi gick också till H&M där jag köpte en en söt senapsgul trekvartsärmad kofta med tre stora knappar upptill och en tunn trekvartsärmad mönstrad lång tröja i gult/grått/mörkgrått!
Framåt kvällen åkte jag hemåt med pixie, min?! lilla vinröda saab 900;)

Kollade på skräckingivande, kväljningsframkallande tvprogrammet "rent hus" på kvällen och får ännu mer dåligt samvete över att man städar för lite=/
Pappa har varit dålig hela veckan med förkylning och feber mm. och fick under programmet svårt att andas. Så mamma skjutsade in honom vid 9tiden på kvällen till akuten. Han fick med sig tabletter hem som tog ner svullnaden som troligen va orsaken så dom kom hem igen framåt ett på natten.

Efter en natt med inte allt för mycket sömn va det att gå upp tidigt på torsdagen och jobba 7-16. Och min inskrivna lediga fredag i kalendern byttes till jobb 7-16 där med. Så ingen vila för mig inte. Men när jag kom hem sa det stopp... Ont i halsen och förkylningen var på gång. och det satt tyvärr kvar till idag. Så inget jobbande för mig idag inte. Vårt hus har under ett dygn förvandlats till ett sjukhus. Sjukanmäld med en sjuk pappa och med en mamma som fick magsjuka under natten. Kan det bli värre=/ Kan inte vara sjuk, inte nu i alla fall. Ska hålla i underhållningen själv på ett årsmöte ikväll, 8 låtar på piano och sång, och imorgon ska jag till norrköping och ha Peter Lemarckonsert i st johanneskyrkan med erik and the gang och min älskling som jag inte träffat på två veckor kommer till norrköping imorgonbitti för att lyssna på konserten, så fååår inte bli sjuk=/ Knaprar i mig vitpepparkorn, vitlökskapslar och dricker vitaminer och slevar i mig honung förfullt så ska försöka klara mig till efter konserten iaf!! För sen bryr jag mig inte om om jag blir sjuk=) 

Hejhopp från sjuklingen herself;)

Kommentarer
Postat av: Thomas Simonsson

Älsklingen, va fint du kan! Men när blir sidan officiel? Älskar dig mest av allt min sjuka tjej;) kyssar

2008-03-17 @ 11:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0